
Zespół, po zapoznaniu się z merytorycznymi stanowiskami wydziałów Urzędu Miejskiego, jednostek miejskich oraz rad osiedli, przeanalizował zgłoszenia podczas dwóch posiedzeń – 1 i 4 września. Łącznie pozytywną opinię uzyskało 66 projektów (część z uwagami dodatkowymi), a 11 propozycji otrzymało ocenę negatywną.
Autorzy projektów, które zostały ocenione negatywnie, mają prawo do wniesienia odwołania do prezydenta miasta. Termin składania odwołań upływa 17 września 2025 roku. Prezydent rozpatruje każde odwołanie w ciągu 14 dni od jego wpływu i informuje autora projektu o decyzji w formie pisemnej.
Odwołanie można złożyć:
pisemnie na adres: Urząd Miejski w Bielsku-Białej, pl. Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała, z dopiskiem „Budżet Obywatelski Bielska-Białej 2026 – odwołanie”
elektronicznie na adres: rada@um.bielsko-biala.pl, z konta e-mail wskazanego w zgłoszeniu projektu
Odwołania przesłane z innych adresów e-mail nie będą rozpatrywane. Wszystkie zgłoszenia rozpatrywane są zgodnie z datą wpływu oraz zasadami określonymi w uchwale.
Ostateczny wykaz projektów zakwalifikowanych do głosowania, uwzględniający wyniki procedury odwoławczej, zostanie opublikowany do 1 października na stronie internetowej Budżetu Obywatelskiego oraz na stronie Urzędu Miejskiego.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie