
Dokonana szczegółowa analiza stanu istniejącego wskazuje na konieczność wprowadzenia zmian polegających na lepszym dostosowaniu oferty przewozowej do oczekiwań mieszkańców i ich potrzeb. Podstawowym założeniem dla przygotowywanych zmian jest poprawa efektywności sieci transportowej poprzez osiągnięcie lepszego skoordynowania linii autobusowych poprzez synchronizację linii na głównym ciągu komunikacyjnym: Cieszyńska-Piastowska-3 Maja-Partyzantów, synchronizację obszarową oraz optymalizację rozkładów jazdy, czyli częstotliwości kursowania autobusów przy jednoczesnym zachowaniu dużej liczby połączeń bezpośrednich. - mówi Tomasz Ficoń Rzecznik Prasowy Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej
Likwidacja i połączenia linii autobusowych
Z uzyskanych w urzędzie miejskim informacji wynika, że część linii zostanie zlikwidowana, niektóre zostaną połączone w jedną, jeszcze inne zmienią bieg, ale mogą się się również pojawić nowe. Zmiany mają być wprowadzane etapami, z uwzględnieniem prowadzonych obecnie inwestycji takich jak remont ulic Cieszyńskiej, Krakowskiej i Żywieckiej.
Tegoroczne prace zogniskowane są na opracowaniu założeń rozwiązań systemowych, a następnie ich społecznym skonsultowaniu. Rozpoczęcie procesu etapowego wdrażania zmian planowane jest na przyszły rok.- mówi Tomasz Ficoń
Dobre wyniki finansowe ale brak kierowców
Zmiany w komunikacji miejskiej będą wiązały się również z zatrudnieniem dodatkowych kierowców. Na dzień dzisiejszy bielskie MZK mogłoby zatrudnić 20 dodatkowych kierowców. Średnia pensja kierowcy w MZK to około 4000 brutto.
Na 140 przedsiębiorstw komunikacyjnych w Polsce, MZK należy do tych kilku, które pokrywa koszty swojej działalności w ponad 50% z przychodów własnych.
Darmowe przejazdy i zmiany cen biletów
Deklarowane przez Prezydenta Miasta bezpłatne przejazdy dla młodzieży szkolnej i seniorów zostaną wprowadzone prawdopodobnie wraz z początkiem przyszłego roku. Na razie nie ma planów podwyżki cen biletów - informuje Tomasz Ficoń
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Taaa, 4000 zł brutto, cóż za oszałamiająca kwotą, to całe... 2854 zł na rękę normalnie nic tylko pędzić i brać taką pracę. A że trzeba pracować w weekendy i święta, Boże Narodzenie, sylwestra, majówki itd. (że o użeraniu się z pasażerami nie wspomnę) - nie ma problemu. Trzeba też zrobić prawo jazdy na autobusy (koszt około 4000 zł), oraz uprawnienie do przewozu osób (koszt około 3000 zł). Czyli tą pracę marzeń można dostać inwestując na start "tylko" 7000 zł (co przecież zwróci się nam po niespełna trzech miesiącach), aby po tym czasie wracać co miesiąc do domu z oszałamiającą kwotą 2854 zł, która i tak będzie mniejsza od wypłaty twojej żony (kasjerki w Lidlu z kilkuletnim stażem), która ma przynajmniej wolne niedziele niehandlowe i niektóre święta. Przy takich zarobkach to praca raczej dla pasjonatów.
Może wreszcie urzędnicy zainteresują się przy okazji dlaczego wszystkie autobusy jednej linii odjeżdżają o jednym czasie? Podejrzewam lenistwo prac. planowania w MZK.
Plan "rewolucji" Styczeń : w związku z planowaną rewolucją likwidujemy linie nr x, y, z i jeszcze tą i tamtą. Wkrótce uruchomione zostaną nowe zapewniające atrakcyjniejsze połączenia. Luty: Trwają pracę nad uruchomieniem nowych linii jednak brakuje kierowców do ich obsługi. Marzec : Sukces problem z kierowcami rozwiązany . To nic że zapomnieliśmy uruchomić nowe linie. Przecież kwiecień tuż tuż to dołożymy kolejne stacje bb bike dla plebsu a nam urzędnikom dokupimy samochodów.
Stawka w MZK to 2580 złotych BRUTTO plus dodatki .Pozdrawiam
do kierowca, prawidłowo, brutto to 4000,00 tysiaki, policz sobie podatek, zus i może jeszcze jakieś składki idywidualne i wyjdzie około 2700,00-2800,00 netto, do wypłaty
Z fachowcem z Będzina co ma 50% od 2006 roku to zrobicie, śmiech na sali.
25lat jestem kierowcą w mzk na normalne godziny bez setek zarabiam śmieszne 2700 na rękę.!! Kpina!!
Poprawcie to "dowieść", razi w oczy