
Zakres prac obejmuje nie tylko badania terenu, ale także uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Całość inwestycji została wyceniona na 31,3 mln zł, a wykonawca będzie miał na nią niespełna trzy lata.
Projekt przewiduje budowę 16,9-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S52, który stanie się alternatywą dla przeciążonej DK52. Znajdą się na nim:
3 węzły drogowe: Kozy, Kęty, Bulowice
2 Miejsca Obsługi Podróżnych w Kobiernicach (po jednym w każdą stronę)
21 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty, estakady i wiadukty
Największy z nich – most na Sole – osiągnie długość około 1 km
27 zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności 11,6 mln litrów
Eksperci z firmy Voessing wykonają tysiące badań geologicznych — odwierty sięgać będą nawet 30 metrów głębokości, jeśli zajdzie taka potrzeba. Pozwoli to na dokładne zbadanie warunków gruntowych pod przyszłą trasę.
Nowa droga ma ogromne znaczenie dla mieszkańców regionu. Obecnie natężenie ruchu na odcinku między Bielskiem-Białą a Andrychowem sięga nawet 19 tys. pojazdów dziennie. Dzięki BDI podróż będzie bezpieczniejsza, szybsza i bardziej komfortowa.
Już w 2027 roku planowane jest złożenie wniosków o decyzję ZRID dla kolejnych odcinków trasy. Sama budowa drogi ekspresowej przebiegać będzie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Przetargi na realizację ruszą po uzyskaniu odpowiednich decyzji administracyjnych.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie