Reklama

Volkswagen Bielsko Biała: Jednego z najlepszych doradców serwsiowych znajdziecie w Bielsku-Białej

25/11/2019 08:02

Doradca serwisowy to osoba, która o samochodach ma wiedzieć wszystko i znać odpowiedzi nawet na najbardziej dociekliwe pytania klientów, dotyczące danego modelu samochodu. W Bielsku-Białej mamy jednego z najlepszych doradców serwisowych w Polsce, jest to Eliza Lasota, która znalazła się w gronie 10 najlepszych doradców serwisowych Volkswagen.
 

Pani Eliza na co dzień pracuje w bielskim autoryzowanym salonie Volkswagen Inter-Welm, gdzie zajmuje się obsługą serwisu samochodów dostawczych.

Doradca serwisowy zajmuje się obsługą klienta, nadzorem nad jakością, terminowością i zakresem usług, kalkulacją zleceń, dokumentacją techniczną, a nawet jazdą testową z klientem. Czy coś pominęliśmy?

EL: Jest jeszcze bardzo ważny aspekt budowania dobrych relacji z klientem oraz osobiste predyspozycje doradcy do pracy z ludźmi, a także organizacja pracy na wysokim poziomie i terminowość. 

Znalazła się Pani wśród 10 najlepszych doradców serwisowych Volkswagena w kategorii samochody osobowe, gratulujemy! Jak wygląda klasyfikacja w takim rankingu, czy jest to rodzaj konkursu? Zajęła Pani to miejsce wśród polskich doradców czy całego koncernu Volkswagen.

EL: Diploma to konkurs jakościowy w ramach programu motywacyjnego Volkswagen, organizowany od kilku lat w koncernie. Jest to całościowa ocena pracy, czyli skuteczności, jakości i wiedzy. Aby zakwalifikować się do konkursu, należy spełnić szereg wymagań – przykładowo doradca musi przejść certyfikację w ramach szkoleń certyfikujących na stanowisku, uczestniczyć w zaawansowanych szkoleniach, posiadać obszerną wiedzę.

Przyczynia się Pani do obalenia niesprawiedliwego stereotypu, że motoryzacja to domena mężczyzn. Co zdecydowało o wyborze takiej ścieżki zawodowej?

EL: Samochody towarzyszą mi od dziecka – już jako mała dziewczynka bawiłam się „resorakami” zamiast lalkami – ot, taka miłość do samochodów. Od zawsze chciałam mieć do czynienia z samochodami i cieszę się, że udaje mi się podążać właśnie taką drogą zawodową.

Jakie są blaski i cienie zawodu doradcy serwisowego? To zawód, który wymaga doskonałej wiedzy technicznej a do tego umiejętności interpersonalnych służących nawiązywaniu dobrych relacji z klientem. Czy bycie doradcą to w pewnym sensie połączenie pracy mechanika i psychologa?

EL: Bardzo dobre pytanie! Doradca pracuje z klientem i jego samochodem. To taki „tandem” – oba aspekty są obecne w mojej pracy. O ile samochód „nie protestuje, nie wymaga”, o tyle klient już tak. Przez lata pracy nauczyłam się, że wbrew pozorom w pracy doradcy najważniejsza jest relacja z klientem. Bardzo rzadko się zdarza, że ktoś po prostu przychodzi do obsługi serwisu, zdaje pojazd do naprawy i na tym koniec. W znakomitej większości klienci wracają również dlatego, że mają do nas zaufanie i po prostu dobrze się u nas czują. Serwisują samochody przez całe lata! Mamy grono klientów, którzy są z nami nieustannie od 20, 15 czy 10 lat. I to jest bardzo miłe. Wiele klientów pamięta o fakcie, że jesteśmy najstarszym autoryzowanym serwisem Volkswagen na Podbeskidziu.

Czy praca doradcy może być stresująca, np. czy w czasie jazd testowych trafiają się kierowcy niesłusznie przekonani o swoich rajdowych umiejętnościach?

EL: Stres dopada nas na wielu płaszczyznach, taka jest właśnie praca z ludźmi. I faktycznie - dochodzi do tego czasami stres związany najczęściej z nieoczekiwanym zachowaniem klienta. Rozpędzanie samochodu do 140 km/h a następnie silne hamowanie aż do zatrzymania, przejazdy przez progi zwalniające ze zbyt dużą prędkością powodującą wybicie się auta w powietrze - to kilka przykładów z życia. Na szczęście takie sytuacje nie zdarzają się notorycznie.

Na co zwraca uwagę doradca serwisowy kupując samochód dla siebie?

EL: Do zakupu samochodu zarówno nowego jak i używanego trzeba mieć po prostu zdrowe podejście. Są samochody bezawaryjne praktycznie przez całe użytkowanie, jak i takie, które wymagają nieco większej uwagi i dbałości. Na co dzień jeżdżę Volkswagenem B5 z przebiegiem dobiegającym do 600 tys. km. Nie zamierzam na razie go zmieniać.


 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-02-14 20:40:15

    Zgadza się, najlepszy fachowiec !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    derat@list.pl 2020-03-23 13:30:54

    Jestem dumny z Pani Elizy ,jest bardzo fachowa i miła. Gratuluję!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do