Reklama

Pół miliona książek i coraz więcej multimediów

Kurier.BB
20/02/2023 06:57

Prawie 322 tysiące razy odwiedzane były wypożyczalnie i czytelnie Książnicy Beskidzkiej w 2022 roku. Biblioteka udostępniła w tym czasie swoim 31 834 zarejestrowanym czytelnikom 844 478 materiały biblioteczne. Coraz popularniejsze są e-booki, których w ciągu zeszłego roku wypożyczono ponad 31 tysięcy.


W 2022 roku najczęściej wypożyczanymi w Książnicy Beskidzkiej książkami dla dorosłych były Sam w dolinie Hanny Greń oraz Dziewczyna z Neapolu Lucindy Riley, a dla dzieci i młodzieży Szkoła latania Janusza Christy, Lew, czarownica i stara chata C. S. Lewisa oraz Miód pana niedźwiadka .  
Biblioteka to jednak nie tylko książki, ale także multimedia i gry planszowe. Goście książnicy najczęściej oglądali film Dom Gucci, a słuchali audiobooków Dzieci z Bullerbyn Astrid Lindgren oraz Narzeczona nazisty Barbary Wysoczańskiej. Ulubionym albumem muzycznym był album Eagles, zaś  najpopularniejszą grą planszową: Czerwony kapturek. 

Książnica Beskidzka cały czas uzupełnia swój księgozbiór i stara się, aby na pólkach wypożyczalni i czytelni znajdowały się także wydawnicze nowości. W roku 2022 bielska biblioteka zakupiła 11 364 egzemplarzy książek, 3682 sztuki zbiorów specjalnych, 365 gier planszowych oraz 98 druków muzycznych.
Dzięki tym zakupom łączne zbiory Książnicy Beskidzkiej to 521 372 książki, 51 261 zbiorów audiowizualnych (w tym m.in. 28 170 audiobooków), 1059 gier planszowych. Bielska biblioteka prenumeruje też 84 tytuły czasopism (149 ich egzemplarzy), wśród których znajduje się również Kurier.BB. 

Książnica to jednak nie tylko wypożyczalnie i czytelnie. Od wielu lat organizowane są tutaj również różnego rodzaju wydarzenia. W zakończonym niedawno roku zorganizowano tutaj łącznie 2447 spotkań o charakterze kulturalno-edukacyjnym, w których uczestniczyło 96 142 osób. Bielska książnica udzieliła także 249 876 różnego rodzaju informacji.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do