
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o przesunięciu terminu zamknięcia tunelu Emilia w ciągu drogi ekspresowej S1. Planowany wcześniej na 21 lipca termin został opóźniony z uwagi na remont drogi wojewódzkiej nr 943, która miała pełnić funkcję trasy objazdowej. Prace prowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
Zamknięcie tunelu stanowi kolejny etap przygotowań do uruchomienia tzw. obejścia Węgierskiej Górki. Nowa infrastruktura ma usprawnić zarządzanie ruchem w południowej części kraju. Szczególne znaczenie objazdów mają kierowcy z Bielska-Białej i okolic, którzy podróżują w kierunku Żywiecczyzny lub Słowacji.
Pierwsze informacje o zamknięciu tunelu będą dostępne już na węźle Komorowice w Bielsku-Białej — to istotne dla mieszkańców miasta i osób podróżujących z północy. Kolejne oznakowania pojawią się w Milówce i Lalikach.
Pojazdy powyżej 15 ton: objazd przez Cieszyn, z wykorzystaniem tras na terenie Czech i Słowacji.
Pojazdy do 15 ton: lokalna trasa przez dawny przebieg DK69 w Lalikach, pomiędzy węzłami Laliki i Rajcza.
Kierowcy wjeżdżający na S1 od strony Słowacji zostaną poinformowani o możliwości zawrócenia przed przekroczeniem granicy.
Droga ekspresowa S1 łączy państwa basenu Morza Bałtyckiego z południem Europy i biegnie przez Beskid Śląski — w tym tereny gmin Radziechowy Wieprz, Węgierska Górka i Milówka. W ramach inwestycji powstały:
5 estakad (w tym jedna o długości niemal 1 km),
3 mosty o łącznej długości 2,3 km,
2 tunele o długości ponad 1,8 km.
Pierwszy tunel — ok. 830 m — zlokalizowany jest w Baraniej Górze, drugi (ok. 1000 m) w Białożyńskim Groniu w pobliżu Zwardonia.
Otwarcie całej trasy — tzw. obejścia Węgierskiej Górki — planowane jest na IV kwartał 2025 roku. Do tego czasu kierowcy powinni zwracać szczególną uwagę na tymczasowe oznakowanie i dostosować się do zaleceń służb drogowych.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie