
Rewitalizacja linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice-Dziedzice - Zwardoń to jeden z najbardziej ambitnych projektów kolejowych, który ma służyć usprawnieniu ruchu osobowego na tej linii kolejowej, a także przywróceniu międzynarodowego ruchu kolejowego na tej trasie, w tym przewozów towarowych.
Przebudowana i unowocześniona ma zostać infrastruktura kolejowa na tej trasie. Jak dotąd projekt nie uzyskał jeszcze finansowania na jego realizację, jednak PKP PLK liczy, że opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych mogłyby być realizowana w kolejnej perspektywie finansowej, po zapewnieniu finansowania tej inwestycji.
Jeżeli projekt dojdzie do skutku, poważne zmiany czekają stację Wilkowice-Bystra, której infrastruktura przejdzie prawdziwą metamorfozę. Jedną z bardzo widocznych zmian będzie dobudowa drugiego toru z Wilkowic do Żywca.
Zapytaliśmy w PKP PLK, jakie zmiany czekają stację w ramach przygotowanego studium. Z odpowiedzi Katarzyny Głowackiej z zespołu prasowego PKP PLK dowiedzieliśmy się, że planowane są następujące inwestycje:
Zapytaliśmy, czy przy stacji kolejowej powstanie punkt przeładunkowo-rozładunkowy, o którym była mowa podczas konsultacji z mieszkańcami 25 października 2023 roku z udziałem przedstawicieli PKP PLK oraz ówczesnego Wójta Gminy Wilkowice.
Katarzyna Głowacka z PKP PLK poinformowała nas, że w ramach studium wykonalności przewiduje się odbudowę punktu ładunkowego przy stacji Wilkowice-Bystra.
Przypominamy. Starsi mieszkańcy Wilkowic mogą pamiętać, że kiedyś przy stacji funkcjonował taki punkt, gdzie głównie obsługiwane były wagony towarowe z węglem. PKP PLK nie wyjaśniło, do jakich celów miałby ten punkt służyć w przyszłości.
Z jednej strony rewitalizacja linii kolejowej to zapowiedź kroku w przyszłość, wygodniejszych i szybszych podróży oraz międzynarodowych połączeń kolejowych, które będą przebiegać przez nasz region.
Z drugiej strony spotykamy się z obawami mieszkańców zarówno Bielska-Białej, Wilkowic, jak i innych miejscowości, że puszczenie w tak gęsto zaludnionym terenie przez jaki przebiega linia nr 139, międzynarodowego ruchu kolejowego, głównie ciężkiego towarowego, z pociągami kursującymi dzień i noc z dużą prędkością, może być bardzo uciążliwe dla mieszkańców, nie tylko tych mieszkających w pobliżu torów.
Foto: arch bbfan.pl
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
fajnie by było jak gdyby myśleli o osobach niepełnosprawnych i robili też przejścia które pozwalały by im również na korzystanie z takich miejsc
Ciekawe kto zarobi na tym najwięcej
te perony w Wilkowicach były oddane ok 4 lata temu są ławki, lampy, głośniki, kosze wszystko nowiutkie , i co znowu mają być nowe ??? marnowanie kasy i negatywne oddziaływanie na środowisko , komu tak zalezy żeby 10 minut krócej jechać ??? NIKOMU !!!