Reklama

Dobowe natężenie ruchu w Bielsku-Białej. MZD opublikował wyniki badań

17/03/2022 06:33

Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej przeprowadził pomiary ruchu drogowego na 71 najważniejszych szlakach komunikacyjnych miasta i przeanalizował o ile procentowo zmniejszył lub zwiększył się na nich ruch w stosunku do wcześniejszego takiego badania przeprowadzonego w 2014 roku.

Największe obecnie dobowe natężenie ruchu na głównych drogach wlotowych i wylotowych do miasta:

  1. Droga S1 od strony Żywca (29,9 tys. pojazdów na dobę)
  2. Droga DK1 od strony Czechowic-Dziedzic (21,4 tys. pojazdów na dobę)
  3. Droga S52 od strony Cieszyna (21 tys. pojazdów na dobę)

Największy wzrost ruchu od 2014:

  1. Droga S1 Węzeł Bielsko-Biała Mikuszowice: Wzrost natężenia ruchu o 50%.
  2. Ulica Warszawska od strony Czechowic-Dziedzic: Wzrost ruchu o 29%. Z badań wynika, że ok. 41% pojazdów przejeżdżających przez ul. Warszawską, na odcinku od węzła Bielsko-Biała Komorowice do granicy miasta, to ruch tranzytowy pojazdów przemieszczających się z drogi S1 od strony Żywca, natomiast ok. 28% to ruch tranzytowy pojazdów przemieszczających się drogą S52 od strony Cieszyna.
  3. Ulica Cieszyńska: wzrost natężenia ruchu o 12%. Obserwując natężenie ruchu na kordonie zewnętrznym ul. Cieszyńskiej, można zauważyć, że ok. 25% pojazdów wjeżdżających do miasta ul. Cieszyńską, kieruje się ul. Międzyrzecką do drogi S52.
  4. Ulica Krakowska: wzrost natężenia ruchu o 18%. 20% pojazdów przejeżdża przez Miasto tranzytem drogą S52 w kierunku Cieszyna, natomiast 27% – drogą S1 w kierunku Żywca.
  5. Ulica Żywiecka: Natężenie ruchu spadło o 60% co można tłumaczyć zdecydowanym przeniesieniem się ruchu na tym kierunku na układ dróg ekspresowych. Potwierdzają to badania natężeń na węzłach z drogą S1.

Największe natężenie na bielskich ulicach w stosunku do 2014:

  1. Ulica Partyzantów od strony Żywca (26,1 tys. pojazdów na dobę, wzrost o 3% do roku 2014)
  2. Ulica Warszawska przy ulicy Czechowickiej (25,2 tys. pojazdów na dobę, spadek o 1,1% do roku 2014)
  3. Ulica Wyzwolenia od strony Bestwiny (22 tys. pojazdów na dobę, wzrost o 7% do roku 2014)
  4. Aleja gen. Andersa od strony Mazańcowic (21,5 tys. pojazdów na dobę, wzrost o 19% do roku 2014)
  5. Ulica Cieszyńska przy rondzie Hulanka (20,6 tys. pojazdów na dobę, spadek o 6% do roku 2014)

Największy ruch tranzytowy na bielskich drogach:

  1. Aleja gen Andersa: 28%
  2. Ulice Partyzantów, Zamkowa, 3 Maja: 17%

 Wśród najważniejszych skrzyżowań, które zostały objęte pomiarami ruchu w 2021 r. odnotowano największe spadki natężenia ruchu w okresie pomiarowym 12 h m. in. na skrzyżowaniu ulic Żywieckiej i Łagodnej – o 3,7 tys. (z 16,7 tys. do 13 tys), na skrzyżowaniu ulic Żywieckiej i Lipnickiej o 1,8 tys. (z 24,6 tys. do 22,8 tys.), na węźle Hulanka o 2,6 tys. (z 31,8 tys. do 29,2 tys. oraz na skrzyżowaniu ul. Wyzwolenia i Wincentego Witosa – o 1,5 tys. (z 17,1 tys. do 15,6 tys.). Natomiast największe wzrosty natężeń odnotowano na skrzyżowaniu ul. Krakowskiej i Lwowskiej (o 3,4 tys. – z 26,8 tys. do 30,2 tys.) oraz na skrzyżowaniu ulic gen. Władysława Andersa i Jana III Sobieskiego (o 3,9 tys., z 23,6 tys. do 27,5 tys. ) - informuje Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej.

Foto: UM Bielsko-Biała

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do