Reklama

Czy linia turystyczna usprawni ruch turystyczny w Bielsku-Białej?

14/11/2022 07:22

Do Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej wpłynęła propozycja aby dwie miejskie linie autobusowe skomunikować na potrzeby ruchu turystycznego. Według tego pomysłu turysta mógłby przykładowo pozostawić samochód na parkingu pod Dębowcem, wyjść szlakiem górskim w kierunku zapory w Wapienicy, po czym autobusem wrócić na parking pod Dębowcem.

Bielski Radny Rafał Ryplewicz wraz grupą inicjatorów zwrócił się do Prezydenta z ciekawą propozycją, składając interpelację "w sprawie utworzenia tzw. linii turystycznych czyli dostosowania komunikacji publicznej do potrzeb ruchu turystycznego". Radny w swoim piśmie zwraca uwagę na coraz bardziej rozwijający się ruch turystyczny w górskim paśmie bielskiego odcinka Beskidów oraz potrzebę ograniczenia natężenia ruchu, a co za tym idzie emisji spalin u podnóża gór.

Koncepcja zaproponowana przez radnego Ryplewicza dotyczy skorygowania trasy autobusów linii 7 i 10 tak aby przebiegały w rejonie dużych parkingów znajdujących się w atrakcyjnych turystycznie rejonach miasta, np. przy ul. Tartacznej w Wapienicy, ul. Czołgistów i ul. Pocztowej na Błoniach oraz kompleksu parkingów przy al. Armii Krajowej i ul. Karbowej. Taka modyfikacja miałaby wydłużyć trasę autobusu nr 7 o 5 km, a autobusu nr 10 o około 10 km. Miasto jeszcze nie ustosunkowało się do pomysłu radnego.

Przykładowo osoba, która dojedzie na parkingi pod Dębowcem przy al. Armii Krajowej lub ul. Karbowej będzie miała możliwość skorzystania z KL Szyndzielni, przejścia przez Kołowrót, Stefankę, na Błonia i powrotu „dziesiątką” do parkingu przy al. Armii Krajowej. Inna możliwość to przejście z Szyndzielni przez Błatnią lub bezpośrednio do Wapienicy i przejazd powrotny „siódemką” pod Szyndzielnię. Podobne rozwiązania turysta będzie mógł zastosować pozostawiając samochód na parkingach przy ul. Czołgistów, ul. Pocztowej oraz ul. Tartacznej i wędrując po szlakach Stefanki, Szyndzielni oraz Dębowca. W załączeniu dołączam również mapkę i opis kilku tras turystycznych oraz spacerowych w masywie Szyndzielni i Klimczoka. Powyższe zmiany wiążą się również rozwinięciem informacji o takich udogodnieniach - pisze swojej interpelacji Radny Rafał Ryplewicz.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Stereo - niezalogowany 2022-11-14 08:07:33

    Zostawcie już tą szesnastkę w spokoju! Niedawno zdecydowano, że będzie ona przyjeżdżać dodatkowo przez osiedla, A teraz trasa ma być jeszcze dłuższa. Co mają powiedzieć osoby, które pracują albo uczą się i muszą dojeżdżać w rejony Zapory? Jest to jedyna linia, która tam jeździ.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • JSS - niezalogowany 2022-11-15 10:57:57

    Dokładnie tak. Turyści raz na tydzień a mieszkańcy męczą się cały tydzień z takim dojazdem. 16 to jedyny autobus pod Zaporę. Teraz po optymalizacji starsze osoby nie mogą dojechać w niedzielę do Kościoła a a mieszkańcy jeżdżą pół godziny wcześniej na 8 do pracy. Dzielnica Bielska a dojazd jak na wsi. Za chwilę przerzucimy się na Komunikację Beskidzką i będzie spokój...

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    oijijo - niezalogowany 2022-11-14 08:41:44

    Dobry pomysł, ale powinno się utworzyć nowe linie, a nie całkowicie zmieniać układ komunikacyjny obecnych linii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do