
Temat budowy BDI z Bielska Białej do Krakowa od lat rozpala emocje, droga jest bardzo potrzebna i znacząco skróci podróż do Krakowa, jednak realizacja tego projektu od początku napotykała na różne trudności, jak protesty ekologów i mieszkańców, brak poparcia niektórych kluczowych samorządowców, lub problemy z zapewnieniem jej finansowania. W ostatnich latach jednak wygląda na to, że ta ważna trasa komunikacyjna doczeka się realizacji, jednak decyzja środowiskowa dotycząca drogi wydana w 2018 roku nie doczekała się jeszcze uprawomocnienia na skutek skarg i odwołań wniesionych przez grupę mieszkańców Wadowic do Naczelnego Sądu Administracyjnego, sąd nie wydał w tej sprawie jeszcze rozstrzygnięcia.
W krakowskim oddziale GDDKiA trwają działania dotyczące tej inwestycji. Po zakończonych w ubiegłym roku badaniach geologicznych, w tym roku zlecone zostanie rozpoczęcie pierwszych odwiertów mających na celu zbadanie gruntu.
Beskidzka Droga Integracyjna DK52 posiada już projekt, który zakłada, że będzie to droga ekspresowa dwujezdniowa, która prowadzi już z Cieszyna do Bielska-Białej, a następnie zostanie wybudowany jej kolejny 61 kilometrowy krakowski odcinek, od węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej do drogi DK7 w Głogoczowie, i połączy się z Północną Obwodnicą Krakowa. Droga będzie miała 13 węzłów drogowych, w Kozach, Kętach, Andrychowie, Inwałdzie, Choczni, Wadowicach, Jaroszowicach, Kalwarii Północ, Kalwarii Wschód, Sułkowicach, Skawinie, Głogoczowie.
GDDKiA przewiduje, że przetarg na budowę drogi z podziałem na pięć odcinków powinien zostać rozstrzygnięty w 2024 roku.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie