
Tegoroczny Rajd Chłopski będzie miał wyjątkowy charakter. Organizatorzy przygotowują bowiem wiele atrakcji nie tylko dla samych biegaczy, ale również dla kibiców, turystów, a także mieszkańców Żywiecczyzny.
Rajd Chłopski to impreza o charakterze sportowo - kulturalno - turystycznym. Oprócz biegów narciarskich, w tym głównego biegu pod nazwą „Beskidy Bez Granic” na trasie ok. 20 km ze Słowacji do Polski, impreza ma również wiele wydarzeń towarzyszących. To między innymi polsko-słowackie Tragi Ofert Turystycznych, czy też barwny korowód, w którym w sobotę przejdzie kilka tysięcy uczestników z różnych stron Polski, Słowacji i Czech, między innymi w strojach regionalnych.
Organizatorzy Rajdu Chłopskiego 2013 przygotowują także wiele nowości, które do tej pory nie pojawiały się w programie imprezy.
Jest to między innymi bieg górski pod hasłem „Wilcze Gronie” na dystansie ok. 15 km po szlakach wokół Rajczy, zwardoński międzynarodowy polsko-słowacki „Zjazd na Byle Cym”, a także wyjątkowy, barwny, pierwszy w Polsce „Bieg Dziadowski”, w którym wystartują kolędnicy ze Zwardonia, a także innych części Żywiecczyzny. W sobotni oraz niedzielny wieczór nie zabraknie ponadto występów polskich i słowackich zespołów w rajczańskim Centrum Kultury.
PROGRAM NARCIARSKIEGO RAJDU CHŁOPSKIEGO 2013:
8 luty 2013 /piątek/
8:00 – 14:00 – Przyjmowanie drużyn rajdowych (zakwaterowanie) – Biuro Rajdu – Szkoła Podstawowa w Rajczy Rynek 2 tel. 33 864-30-24 fax. 33 864-34-65
15:00 – 16:00 – Bieg na 2 km w ramach Drużynowego Bloku Sprawnościowego – Park w Rajczy,
17:00 – Prezentacja na temat Worka Raczańskiego i Regionu Kysuce i po prezentacji Konkurs Wiedzy Krajoznawczej – Szkoła Podstawowa w Rajczy,
20:00 – Odprawa Kierowników Ekip – sala konferencyjna Urzędu Gminy w Rajczy.
9 luty 2013 /sobota/
9:00 – Przyjmowanie gości – Urząd Gminy w Rajczy,
9:30 – Zbiórka uczestników do korowodu – Park w Rajczy,
10:00 – Barwny korowód wokół centrum Rajczy, w którym przejdzie kilka tysięcy uczestników z różnych stron Polski, Słowacji i Czech, między innymi w strojach regionalnych.
10:30 – Uroczyste otwarcie Rajdu – Amfiteatr obok Centrum Kultury w Rajczy,
11:00 – 14:00 – Targi Ofert Turystycznych Małych i Średnich Firm branży turystycznej oraz gmin biorących udział w Rajdzie – hala sportowa Publicznego Gimnazjum w Rajczy,
11:30 – 13:30 – Zimowy Piknik Turystyczny – Drużynowy Blok Sprawnościowy – Park w Rajczy,
12:00 – 13:00 – Zapisy do biegów otwartych w biurze zawodów – budynek ORLIKA w Rajczy,
13:30 – 14:30 – Bieg dzieci do lat 16-tu – 3 km – Rycerka Kolonia,
14:30 – 15:00 – Ogłoszenie wyników biegów na 3 km – Rycerka Kolonia,
14:30 – 15:30 – Bieg amatorów na 5 km – Rycerka Kolonia,
15.30 - 16.00 – Ogłoszenie wyników biegów na 5 km – Rycerka Kolonia.
Nowość! Otwarty zimowy bieg „WILCZE GRONIE” o długości do 15 km (uczestnicy nie pobiegną w nim na nartach, tylko na nogach)
Zapisy do tego biegu obecnie odbywają się jeszcze drogą telefoniczną pod nr tel. (33) 8643-230. Natomiast w dniach od 8-9 lutego zapisy prowadzone będą w biurze zawodów, które mieścić się będzie w Szkole Podstawowej w Rajczy.
- 8 lutego zapisywać można się od godz. 8.00 do 20.00
- 9 lutego zapisywać można się od godz. 8.00 do 10.00
Startowe wynosi 25 zł.
11:00 – Start do biegu na ulicy Parkowej obok boiska ORLIK,
13:00 – 14:00 – Meta obok wyciągu Na Complu,
17:00 – 17:15 – Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród (Centrum Kultury w Rajczy)
9 luty 2013 /sobota/
Cześć artystyczna w Centrum Kultury w Rajczy:
17:15 – 18.00 – Międzynarodowy Zespół Folkowy „FOLKUŚ”, działający przy Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie
18:15 – 18.45 – Dziecięcy Zespół Regionalny „RAJCUSIE” z Rajczy
18.45 – 19.00 – Kapela „Tkacze” z Moszczenicy
19:00 – 20:00 - Gwiazda wieczoru- zespół "The Chance" (zdobywca 3. miejsca w ostatniej edycji programu X Factor. Opiekunem zespołu był Czesław Mozil. Do The Chance należą Magda Adamiak, Agnieszka Latusek i Monika Marcol)
20:00 – 24:00 - Zabawa taneczna z zespołem muzycznym
10 luty 2013/ niedziela /
9:00 – Msza Święta z udziałem uczestników Rajdu Chłopskiego z Polski, Słowacji i Czech, a także samorządowców z tych trzech krajów w Sanktuarium Matki Boskiej Kazimierzowskiej w Rajczy
Zwardoń:
XI Otwarty Międzynarodowy Bieg Narciarski „BESKIDY BEZ GRANIC” – dystans do 20 km (pętla 5 km. W przypadku złych warunków śniegowych bieg zostanie przełożony na inny termin).
10:15 – Odjazd autobusu na bieg „Beskidy Bez Granic” dla uczestników Rajdu – plac przy hali sportowej Publicznego Gimnazjum w Rajczy,
10:00 – 11:30 Przyjmowanie zgłoszeń – Pensjonat „Na Beskidku”(powyżej Schroniska PTTK „Dworzec Beskidzki, obowiązują paszporty lub dowody osobiste)
11:45 – Pierwszy w Polsce „Zwardoński Bieg Dziadowski”, w którym wystartują kolędnicy ze Zwardonia oraz innych miejscowości Żywiecczyzny
12:00 – start biegu Beskidy Bez Granic: - okolice Pensjonatu „Na Beskidku” w Zwardoniu, meta w tym samym miejscu
13:00 – międzynarodowy, polsko-słowacki „Zjazd Na Byle Cym” w Zwardoniu (atrakcja dla wszystkich turystów oraz mieszkańców Żywiecczyzny. Mogą startować dzieci, młodzież i dorośli)
14:00 – 14:30 Wręczenie medali i nagród dla zwycięzców Biegu Głównego – Pensjonat „ Na Beskidku”
Program drugiego Dnia Turystyki:
10:00 – 11:00 – Zbiórka i wyjazd ekip rajdowych z Rajczy plac przy Szkole Podstawowej do Rycerki Kolonii wraz z przewodnikiem. Autobusy odjeżdżają co 20 min. pierwszy odjazd o godz.10:00,
11:00 – 12:00 – Wymarsz z Rycerki Kolonii w trasę na „Przegibek” z przewodnikiem do punktu kontrolnego, meta w Rycerkach. Organizatorzy zapewniają: transport, przewodnika i gorący posiłek.
Zakończenie Rajdu w Centrum Kultury w Rajczy:
16:30 – 17:15 – Zespół Regionalny „DREVAR” ze Słowacji, z Krasno nad Kysucou
17.15 – 17.30 – Konkursy z nagrodami
17:30 – 19:00 – Muzyczna Gwiazda Wieczoru – zespół Dukat, znany m.in. ze swojego przeboju „Góraleczka”
19:00 – 20:00 – Wręczenie pucharów, dyplomów i nagród rzeczowych dla uczestników Rajdu Chłopskiego
20:00 – 21:30 – Druga Gwiazda Wieczoru –„KABARET MŁODYCH PANÓW"
21:35 – Pokaz sztucznych ogni
Kontakt do organizatorów imprezy:
Tel. (33) 8643-230
Regulamin XLV Ogólnopolskiego i XXI Międzynarodowego Narciarskiego Rajdu Chłopskiego 8 – 10 luty 2013:
1.Uwagi ogólne:
- drużynę stanowią co najmniej 4 osoby,
- nie przewiduje się podziału ze względu na płeć,
- drużyny dzieci i młodzieży startują pod opieką dorosłej osoby,
- uczestnicy biegów otwartych i konkurencji sprawnościowych muszą legitymować się dobrym zdrowiem i posiadać aktualne badania lekarskie,
- protesty od wyników można zgłaszać do biura rajdu za pośrednictwem kierownika drużyny do 30 minut od zakończenia konkurencji.
- do godz. 9.00 w sobotę weryfikacja wyników po pierwszym dniu rajdu, przyjmowanie ewentualnych protestów ze strony kierowników drużyn w biurze rajdu od 9.00 do 10.00, tj. przed oficjalnym otwarciem rajdu, do godz. 9.00 w niedzielę weryfikacja wyników po drugim dniu rajdu, przyjmowanie ewentualnych protestów ze strony kierowników drużyn w biurze rajdu od 9.00 do 10.00 tj. przed wyjazdem na przejście trasy turystycznej,
- po ogłoszeniu oficjalnych wyników ewentualne protesty nie będą uwzględniane przez organizatora Rajdu,
- za właściwy stan zdrowia uczestników odpowiada kierownik drużyny.
1. 2.Kategorie wiekowe:
- szkoły podstawowe – rocznik 2000 i młodsi (do 13 lat),
- gimnazja – rocznik 1999 – 1997 (14 – 16 lat),
- szkoły średnie – rocznik 1996 – 1994 (17 – 19 lat),
- seniorzy – rocznik 1993 i starsi (20 lat i powyżej).
1. 3.Klasyfikacja:
a) drużynowa - w poszczególnych kategoriach wiekowych i open.
Na punktację drużynową składa się:
- suma punktów zdobytych przez poszczególnych członków drużyny w bloku sprawnościowym i wiedzy
- ukończenie jednej z tras biegowych na 3 km, lub na 5 km,
- punkty za przejście turystyczne na Przegibek lub ukończenie biegu na 20 km.
Sposób liczenia punktów za poszczególne konkurencje:
- w bloku sprawnościowym i wiedzy punkty liczy się następująco: za pierwsze miejsce tyle punktów ile zostało zgłoszonych do Rajdu zespołów, za każde następne miejsce o jeden punkt mniej. W przypadku gdy kilku uczestników zajęło to samo miejsce, liczy się środkowy przedział punktowy,
- ukończenie biegu na 3 km lub 5 km. Do punktacji liczy się dwóch uczestników, każdy z nich otrzymuje po 20 punktów, czyli zespół może maksymalnie uzyskać 40 punktów,
- przejście trasy turystycznej na Przegibek lub ukończenie biegu na 20 km (dla zawodników, którzy ukończyli 18 lat) przez wszystkich uczestników z drużyny – 20 punktów za każdego uczestnika drużyny, czyli maksymalnie 80 punktów,
b) gminna – suma punktów zdobytych przez dwie najlepsze drużyny z danej gminy w kategorii open, plus 20 punktów za wystawienie stoiska na targach turystycznych, plus 10 punktów za każdego startującego w konkurencjach rajdowych (oprócz targów turystycznych i korowodu) wójta, burmistrza, prezydenta lub zastępcy oraz radnego danej gminy lub miasta
c) powiatowa – suma punktów zdobytych przez dwie najlepsze gminy, plus 20 punktów za każdego startującego w konkurencjach rajdowych (oprócz targów turystycznych i korowodu) starosty, wicestarosty lub radnego powiatowego.
d) wojewódzka – suma punktów zdobytych przez dwa najlepsze powiaty, plus 30 punktów za każdego startującego w konkurencjach rajdowych (oprócz targów turystycznych i korowodu) marszałka, wicemarszałka lub radnego wojewódzkiego.
1. 4.Konkurencje Zimowego Pikniku Turystycznego:
- bieg narciarski stylem klasycznym – 2 km – 1 osoba z drużyny,
- zimowy tor przeszkód – 1 osoba z drużyny,
- konkurencja sprawnościowa – 1 osoba z drużyny,
- konkurs wiedzy krajoznawczej Euroregionu Beskidy – 1 osoba z drużyny.
1. 5.Otwarty Rajczański Bieg Narciarski – 3 km:
- udział biorą dzieci do lat 16 – tu, tj. szkoły podstawowe i gimnazja,
- obowiązuje podział na kategorie wiekowe i płeć:
Dz –1, Ch – 1 - rocznik 2003 i młodsi ( do 10 lat),
Dz – 2, Ch – 2 - rocznik 2002 – 2000 (11 – 13 lat),
Dz – 4, Ch – 4 - rocznik 1999 - 1997 (14 – 16 lat).
- długość trasy – 3 km, teren płaski,
- technika dowolna,
- aktualne badania lekarskie,
- bieg odbywa się zgodnie z przepisami NRS.
- uczestnicy biegu startują za zgodą rodziców
1. 6.Otwarty Amatorski Rajczański Bieg Narciarski – 5 km:
- udział biorą kobiety i mężczyźni powyżej 16 lat (rocznik 1996 i starsi),
- obowiązuje podział na następujące kategorie wiekowe:
K – 1, M – 1 - rocznik 1996 – 1994 (17 – 19 lat),
K – 2, M – 2 - rocznik 1993 – 1984 (20 – 29 lat),
K – 3, M – 3 - rocznik 1983 – 1974 (30 – 39 lat),
K – 4, M – 4 - rocznik 1973 – 1964 (40 – 49 lat),
K – 5, M – 5 - rocznik 1963 – 1954 (50 – 59 lat),
K – 6, M – 6 - rocznik 1953 - ........ (60 lat i starsi).
- długość trasy 5 km, teren płaski,
- technika dowolna,
- aktualne badania lekarskie,
- bieg odbywa się zgodnie z przepisami NRS.
- uczestnicy niepełnoletni startują za zgodą rodziców natomiast pełnoletni na własną odpowiedzialność
1. 7.XI Otwarty Międzynarodowy Bieg Narciarski "BESKIDY BEZ GRANIC" - do 20 km.
- udział biorą kobiety i mężczyźni, którzy ukończyli 18 lat (rocznik 1995 i starsi),
- obowiązuje podział na kategorie wiekowe:
K – 1 – rocznik 1995 – 1978 (18 – 35 lat) ; M – 1 - rocznik 1995 – 1984 (18 – 29 lat),
K – 2 – rocznik 1977 (36 lat i starsze) ; M – 2 - rocznik 1983 – 1974 (30 – 39 lat),
M – 3 - rocznik 1973 – 1964 (40 – 49 lat),
M – 4 - rocznik 1963 – 1954 (50 – 59 lat),
M – 5 - rocznik 1953 - ........ (60 lat i starsi),
oraz dodatkowe kategorie – K – kobiety sprawne inaczej, M – mężczyźni sprawni inaczej bez podziału na wiek
- w kategoriach mężczyzn jeśli będzie mniej niż trzech zawodników w danej kategorii to
będą łączone kategorie sąsiednie (dwie),
- długość trasy do 20 km, teren zróżnicowany( 3-krotne pokonanie pętli o dł. ok.6,5 km)
- technika dowolna,
- aktualne badania lekarskie,
- posiadanie paszportu lub dowodu osobistego,
- bieg odbywa się zgodnie z przepisami NRS.
- uczestnicy startują na własną odpowiedzialność
1. 8.Nagrody:
2. a)w klasyfikacji drużynowej Rajdu:
- w kategoriach szkół podstawowych, gimnazjach, szkół średnich oraz seniorów za miejsca od 1 do 3 puchary i od 1 do 6 dyplomy,
- w kategorii open za miejsca od 1 do 6 puchary i od 1 do 10 dyplomy.
1. b)w klasyfikacji gminnej, powiatowej i wojewódzkiej open za miejsca od 1 do 3i od 1 do 6 dyplomy,
2. c)w konkursie Targów Ofertza miejsca od 1 do 3 puchary i dyplomy,
3. d)za prezentację w korowodzie, za miejsce 1 puchar i dyplom,
4. e)w biegu otwartym na 3 km za 1 miejsce puchar, za miejsca od 1 do 3 medale, za miejsca od 1 do 6 dyplomy, we wszystkich kategoriach wiekowych,
5. f)w biegu otwartym na 5 km za 1 miejsce puchar, za miejsca od 1 do 3 dyplomy i medale, we wszystkich kategoriach wiekowych,
6. g)w biegu międzynarodowym do 20 km za miejsca od 1 do 3 nagrody pieniężne i dyplomy, pamiąmedale dla wszystkich uczestników, oraz za najlepszy czas w kategorii mężczyzn i kobiet open puchary, najstarszy uczestnik puchar.
1. 9.Uwagi końcowe:
- organizator zastrzega sobie możliwość zmiany programu Rajdu, ze względu na warunki
pogodowe,
- drużyna musi posiadać narty biegowe dla co najmniej dwóch uczestników,
- wszyscy uczestnicy muszą mieć odpowiednie ubranie i obuwie do wędrówek pieszych w zimie.
- zakres wiedzy w konkursie krajoznawczym dotyczy podstawowych wiadomości o Euroregionie Beskidy tj. Beskidy w Polsce i Kysuce na Słowacji, ze szczególnym uwzględnieniem osadnictwa i zbójnictwa. Obowiązująca literatura: przewodniki turystyczne o Beskidzie Żywieckim – Worek Raczański oraz Beskid Kysucki,
- opis tras turystycznej na Przegibek - załącznik nr 1,
- zimowy tor przeszkód pokonuje się na nartach, na czas,
- konkurencja sprawnościowa wykonywana jest na czas,
- schemat zimowego toru przeszkód ( mini biathlon) – załącznik nr 2 i konkurencji sprawnościowej - załącznik nr 3.
- regulamin konkursu krajoznawczego – załącznik nr 4, regulamin oceny prezentacji Targów Ofert Turystycznych – załącznik nr 5, regulamin oceny prezentacji ekip w korowodzie – załącznik nr 6.
- organizator o godz. 17.00 w niedzielę wywiesi na tablicach informacyjnych nieoficjalne wyniki końcowe rajdu, od godz. 17.00 do 17.30 będą przyjmowane w biurze rajdu ewentualne protesty od kierowników ekip. O godz. 17.30 wyniki końcowe rajdu stają się ostateczne.
- ogłoszenie wyników i rozdanie nagród w biegach otwartych na 3 km, 5 km i 20 km nastąpi bezpośrednio po tych biegach, w miejscu ich przeprowadzenia.
- przez udział w konkurencjach rajdowych rozumie się ukończenie jednej z konkurencji wchodzących w skład Zimowego Pikniku Turystycznego (blok sprawnościowy i wiedza), biegu na 3 km lub 5 km, przejście trasy turystycznej lub biegu na 20 km.
- zakwalifikowanie drużyny do odpowiedniej kategorii wiekowej zależy od wieku najstarszego członka drużyny startującego w konkurencjach sprawnościowych (blok sprawnościowy i biegi narciarskie).
źródło Starostwo żywiec
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie