
Przed wdrożeniem nowego systemu, celem zminimalizowania negatywnych skutków wprowadzanych zmian w SPP, została przeprowadzona szeroko zakrojona kampania informacyjna (w prasie, mediach, internecie) jak również rozdanych zostało kierowcom ok. 17 tys. ulotek informujących o zmianie systemu poboru opłat na terenie SPP w Bielsku-Białej. Szczegóły nowego systemu zostały zaprezentowane na stronie internetowej Działu Parkingów i Strefy Płatnego Parkowania MZD – parkowaniebielsko w tym m.in. film instruktażowy prezentujący obsługę parkomatu (kanał YouTube), który odwiedziło do tej pory ponad 7,5 tys. użytkowników.
Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej przeprowadził analizę danych z pierwszych dni funkcjonowania systemu. W pierwszym tygodniu września br. kierowcy dokonali w parkomatach ponad 17 tys. transakcji wnoszenia opłat za postój, w tym:
Osiągnięte z tego tytułu przychody (1-8 września 2019 r.) w kwocie 42,9 tys. zł wykazały ponad 25% wzrost w stosunku do roku ubiegłego – tj. 7 pierwszych dni września 2018 r., gdy SPP była obsługiwana przez inkasentów. Przychody te wyniosły wówczas 31,9 tys. zł.
Ponadto przychody z pierwszego tygodnia września 2019 r. w zakresie opłat dokonywanych aplikacjami mobilnymi (SkyCash oraz moBILET) – wykazały ponad 400% wzrost wpływów w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (2018 r.). Obecnie (2019 r.) 3,7 tys. zł, w 2018 r.: 0,9 tys. zł.
Aktualnie SPP w Bielsku-Białej jest obsługiwana przez 9 pracowników MZD tzw. kontrolerów. Wraz z rozpoczęciem wdrożenia nowego systemu 4 z nich zostało wydelegowanych, jako instruktorzy, którzy w godzinach funkcjonowania SPP prowadzą w terenie pomoc w obsłudze parkomatów oraz wyjaśniają kwestie związane z nowymi zasadami poboru opłat. Ponadto dystrybuują wśród kierowców ulotki informacyjne dotyczące wprowadzonych zmian.
Pomimo prowadzonej szerokiej akcji informacyjnej w pierwszych 3 dniach prowadzonej kontroli kontrolerzy, po stwierdzeniu postoju pojazdu bez wniesionej należnej opłaty za parkowanie w SPP wystawili 590 wezwań do uiszczenia opłaty dodatkowej (w wysokości 50 zł). Należy jednak podkreślić, iż w następnych dniach liczba ta zmalała do średnio 125 wezwań dziennie.
Źródło raportu: MZD Bielsko
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Pojechałam na spektakl rano do Banialuki, miał zacząć się o 10 tej i skończyć do 11stej, zapłaciłam z nawiązką, ale z powodu oczekiwania na zorganizowaną grupę spektakl rozpoczął się później, byłam przekonana że będę mogła dopłacić (miałam wyjść ze spektaklu i biec do parkomatu?), spóźniłam się 20 min (małe dzieci – wolne wyjście – szatnia) – byłam w szoku, że dopłacić od razu nie mogę ale mam do zapłacenia mandat 50 zł…. mam teraz iść do dyrekcji Banialuki ?? Skandal !!! Przyjechałam spoza bielska + bilet+parking+ mandat ZDECYDOWANIE ZA DROGO !!! przykro mi ale teatr stracił wiernego widza… pozdrawiam władze bielska z Tychów
Zostałem zaczepiony na ulicy przez starszą osobę, która w żaden sposób nie mogła poradzić sobie z obsługą parkomatu. Na ironię ja student informatyki też miałem z tym na początku pewne trudności. Za dużo tam guziczków i informacji a za mały ekranik, parkometr przez to jest nieprzyjazny użytkownikom. W te wakacje opłacałem opłatę parkingową przy pomocy podobnego urządzenia na Majorce w Porto Cristo. Nie znam hiszpańskiego jednak uproszczona procedura tamtego parkometru sprawiała ,że nikt z obcokrajowców nie miał z tym problemu.