
W uroczystym otwarciu uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych, Miejskiego Zarządu Dróg oraz wykonawcy – Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa.
Zakres inwestycji był szeroki i obejmował m.in.:
rozbiórkę i budowę nowego wiaduktu nad linią kolejową nr 139 i drogą zakładową,
przebudowę ulic Kwiatkowskiego i Michała Grażyńskiego,
modernizację Ronda Ofiar Katynia,
budowę windy i schodów zapewniających dostęp do przystanku Bielsko-Biała Północ.
Zrealizowana przebudowa poprawia przepustowość skrzyżowań, bezpieczeństwo ruchu i dostępność infrastruktury – zwłaszcza dla pieszych oraz osób z niepełnosprawnościami.
Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 71,5 mln zł brutto, z czego 35 mln zł stanowiło współfinansowanie ze środków zewnętrznych – w ramach rządowego programu Polski Ład.
Prace odbywały się w skomplikowanych warunkach – nad czynną linią kolejową – co zwiększało ryzyko i złożoność realizacji. Dyrektor MZD Patryk Owcarz oraz prezes wykonawcy Roman Rogowski podkreślili, że projekt był wymagający technicznie i organizacyjnie, ale zakończony sukcesem.
Inwestycja objęła także:
budowę nowych chodników i ścieżki rowerowej,
dodatkowe przejścia dla pieszych z doświetleniem,
nową windę zapewniającą dostępność dla wszystkich,
nasadzenia 240 drzew oraz 1.820 roślin ozdobnych na rondzie.
Poprawiło to nie tylko komfort i estetykę przestrzeni, ale przede wszystkim bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.
Wśród ciekawostek technicznych:
860 ton stali zbrojeniowej,
5.020 m³ betonu,
2.500 m² nawierzchni z kostki betonowej,
890 mb desek gzymsowych,
18.000 m³ nasypów z gruntu zbrojonego.
To jedna z największych i najbardziej złożonych realizacji drogowych w mieście w ostatnich latach.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie