Reklama

Ulica Kwiatkowskiego znów otwarta. Zakończono kluczową inwestycję drogową w Bielsku-Białej

29/06/2025 08:03

Po ponad dwóch latach kompleksowej przebudowy ulica Eugeniusza Kwiatkowskiego została oficjalnie otwarta. 29 czerwca 2025 roku kierowcy, piesi i rowerzyści znów mogą korzystać z jednego z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w północnej części Bielska-Białej.

W uroczystym otwarciu uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych, Miejskiego Zarządu Dróg oraz wykonawcy – Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa.

Nowy most, modernizacja ronda i wygodne dojścia do przystanku kolejowego

Zakres inwestycji był szeroki i obejmował m.in.:

  • rozbiórkę i budowę nowego wiaduktu nad linią kolejową nr 139 i drogą zakładową,

  • przebudowę ulic Kwiatkowskiego i Michała Grażyńskiego,

  • modernizację Ronda Ofiar Katynia,

  • budowę windy i schodów zapewniających dostęp do przystanku Bielsko-Biała Północ.

Zrealizowana przebudowa poprawia przepustowość skrzyżowań, bezpieczeństwo ruchu i dostępność infrastruktury – zwłaszcza dla pieszych oraz osób z niepełnosprawnościami.

Kosztowna, ale potrzebna inwestycja – finansowanie z Polskiego Ładu

Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 71,5 mln zł brutto, z czego 35 mln zł stanowiło współfinansowanie ze środków zewnętrznych – w ramach rządowego programu Polski Ład.

Prace odbywały się w skomplikowanych warunkach – nad czynną linią kolejową – co zwiększało ryzyko i złożoność realizacji. Dyrektor MZD Patryk Owcarz oraz prezes wykonawcy Roman Rogowski podkreślili, że projekt był wymagający technicznie i organizacyjnie, ale zakończony sukcesem.

Nie tylko jezdnia – ścieżki, przejścia, nasadzenia i infrastruktura

Inwestycja objęła także:

  • budowę nowych chodników i ścieżki rowerowej,

  • dodatkowe przejścia dla pieszych z doświetleniem,

  • nową windę zapewniającą dostępność dla wszystkich,

  • nasadzenia 240 drzew oraz 1.820 roślin ozdobnych na rondzie.

Poprawiło to nie tylko komfort i estetykę przestrzeni, ale przede wszystkim bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.

liczby robią wrażenie

Wśród ciekawostek technicznych:

  • 860 ton stali zbrojeniowej,

  • 5.020 m³ betonu,

  • 2.500 m² nawierzchni z kostki betonowej,

  • 890 mb desek gzymsowych,

  • 18.000 m³ nasypów z gruntu zbrojonego.

To jedna z największych i najbardziej złożonych realizacji drogowych w mieście w ostatnich latach.

Aktualizacja: 29/06/2025 08:10
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do