Reklama

Sylwester Chrapowicz - Pokolenie Y (Wystawa) 01/24.04

22/03/2016 09:12

Artysta w swoich pracach łączy bogactwo ornamentyki zaczerpnięte ze średniowiecznych kodeksów ze stylistyką współczesnej reklamy, odnosząc się krytycznie do wszechobecnego konsumpcjonizmu. Celem jego twórczości jest uchwycenie socjologicznych i ekonomicznych zmian zachodzących w Polsce na przestrzeni ostatniej dekady, gdy nowoczesne nośniki medialne zastępują relacje międzyludzkie. Uchwycony kadr w obrazach przedstawia realne sytuacje np. robienia zakupów, pisania smsów, posługiwania się smartfonem. Przepisane na obrazach nazwy marek spełniają kilka funkcji: określają czas, miejsce, trendy w modzie, pokazują wszechobecną reklamę, globalność rynku, a w połączeniu z ornamentem i nasyconym kolorem odzwierciedlają atmosferę galerii handlowej. Ma się wrażenie, że dzisiejsze galerie handlowe to współczesne kościoły, które zamiast życia wiecznego, oferują życie w luksusie i dobrobycie, tu i teraz.

Sylwester Chrapowicz (ur. 1973) - socjolog i pedagog. Jego pasją jest malarstwo, film i fotografia. Sztuk plastycznych uczył się w Izraelu. Wystawiał swoje prace w kraju i za granicą. Uczestnik finałowej wystawy 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2015".

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do