
Artysta w swoich pracach łączy bogactwo ornamentyki zaczerpnięte ze średniowiecznych kodeksów ze stylistyką współczesnej reklamy, odnosząc się krytycznie do wszechobecnego konsumpcjonizmu. Celem jego twórczości jest uchwycenie socjologicznych i ekonomicznych zmian zachodzących w Polsce na przestrzeni ostatniej dekady, gdy nowoczesne nośniki medialne zastępują relacje międzyludzkie. Uchwycony kadr w obrazach przedstawia realne sytuacje np. robienia zakupów, pisania smsów, posługiwania się smartfonem. Przepisane na obrazach nazwy marek spełniają kilka funkcji: określają czas, miejsce, trendy w modzie, pokazują wszechobecną reklamę, globalność rynku, a w połączeniu z ornamentem i nasyconym kolorem odzwierciedlają atmosferę galerii handlowej. Ma się wrażenie, że dzisiejsze galerie handlowe to współczesne kościoły, które zamiast życia wiecznego, oferują życie w luksusie i dobrobycie, tu i teraz.
Sylwester Chrapowicz (ur. 1973) - socjolog i pedagog. Jego pasją jest malarstwo, film i fotografia. Sztuk plastycznych uczył się w Izraelu. Wystawiał swoje prace w kraju i za granicą. Uczestnik finałowej wystawy 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2015".
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie