Reklama

Samochód na gwarancji może być serwisowany poza Autoryzowanymi Stacjami Obsługi. Prawo, o którym wciąż wie niewielu kierowców

04/11/2022 16:50

Już w 2010 roku Unia Europejska wprowadziła prawo dające kierowcom wybór i możliwość serwisowania nowego samochodu poza Autoryzowanymi Stacjami Obsługi bez obawy o utratę gwarancji. Co ważne, muszą zostać zachowane pewne określone standardy takiej obsługi. Zapytaliśmy o tę kwestię w Alwi Bosch Car Serwis, który obsługuje wiele marek samochodów znajdujących się na gwarancji.

Prawo do naprawy poza autoryzowaną stacją obsługi

Kupując samochód w autoryzowanym salonie danej marki raczej rzadko otrzymamy informację o tym, że możemy swój pojazd serwisować poza ASO, płacąc mniej i nie tracąc przy tym gwarancji. Już w 2010 roku Unia Europejska wprowadziła przepisy BER 330/2010 oraz MVBER 461/2010 dotyczące prawa o konkurencji stosowanego w branży motoryzacyjnej, na mocy których autoryzowane stacje obsługi pojazdów nie mogą uzależniać prawa do gwarancji od tego czy pojazd jest u nich serwisowany. Jednak w przepisach są pewne wymogi co do tego jaki serwis możemy wybrać aby mógł naprawiać samochód na gwarancji. Zapytaliśmy o to w bielskim serwisie Alwi Bosch Car Serwis.

Kiedy możemy serwisować auto poza ASO?

Każdy właściciel nowego samochodu, niezależnie od jego marki, może serwisować swój pojazd poza autoryzowaną stacją obsługi. Jednak nie jest też tak, że możemy pojechać do każdego serwisu mechanicznego. Przepisy jasno określają jakie warunki musi spełniać taka stacja obsługi. Przede wszystkim musi mieć dostęp do Pas Thru, czyli systemu informatycznego, w którym producenci samochodów mają obowiązek udostępniać dane. Każdy serwis, który wykupi abonament, może pobrać z tego systemu wytyczne oraz aktualne oprogramowanie i sterowniki od producenta samochodu, co pozwala przeprowadzić różnego rodzaju zadania diagnostyczne - mówi Tomasz Idzikowski z Serwisu Alwi Bosch Car Serwis.

Serwis musi być również wyposażony w zalecane przez producenta urządzenia oraz spełniać określony przez producenta standard obsługi, który gwarantuje, że mechanicy będą wiedzieli jak przeprowadzić naprawę oraz jakich norm jakościowych wymaga producent w przypadku części oraz płynów używanych w trakcie serwisu - mówi Pan Tomasz.

Kolejną ważną kwestią jest udokumentowanie przeprowadzenia usługi serwisowej poprzez wpisanie danych do elektronicznej książki serwisowej pojazdu. Kierowca powinien również zachować fakturę, na której musi znaleźć się wyszczególnienie napraw oraz zastosowanych do nich części. Nasz serwis przeprowadza naprawy samochodów objętych gwarancją z zachowaniem wszystkich wymogów producentów - zapewnia Pan Tomasz.

Alwi Bosch Car Service - Kontakt

ul. Stefana Batorego 27
43-300 Bielsko-Biała

TEL:693287750, 33 811 64 86

e-mail: alwi@bosch-service.pl

Godziny otwarcia:

  • dni robocze 07:00 - 18:00
  • sobota 07:00 - 13:00

Więcej informacji: TUTAJ

--

Materiał Partnera

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do