
Andrzej Gacek, bielski radny PIS, zwrócił się do bielskiego magistratu z interpelacją dotyczącą podniesienia opłat za parkowanie w strefie płatnego parkowania.
W nawiązaniu do prowadzonych konsultacji w sprawie podniesienia opłaty za parkowanie w mieście wnioskuję do Pana Prezydenta o wycofanie się z takich planów - pisze Andrzej Gacek.
Radny w swojej interpelacji pisze o tym, że w mieście nie jest problemem zbyt mała rotacja na miejscach parkingowych tylko ich brak, i apeluje o budowanie nowych parkingów.
Nie zgadzam się z argumentacją, że podniesienie opłat wymusi większą rotację samochodów na istniejących miejscach parkingowych. Zasadniczą sprawą jest duży niedobór ilości miejsc parkingowych. Warto budować nowe miejsca parkingowe i unikać likwidowania istniejących miejsc parkingowych. Proszę o informację o ostatecznych decyzjach w przedmiotowej sprawie - pisze dalej radny w swojej interpelacji.
Urząd miejski w odpowiedzi informuje, że ze względu na wzrastającą liczbę pojazdów, miasto podejmuje szereg działań mających na celu zwiększenie liczb parkingowych, jako przykłady podawana jest budowa w ostatnich latach na terenie śródmieścia parkingów przy ulicy Broniewskiego (165 miejsc), ulicy Rychlińskiego (145 miejsc) i Paderewskiego (132 miejsc). Ponadto realizowane są inwestycje budowy parkingów przy ulicy Lwowskiej oraz przy ulicy Kopernika, obok Studia Filmów Rysunkowych, gdzie funkcjonuje już parking tymczasowy. Przy ulicy Cyniarskiej ma powstać parking na 56 miejsc. Parkingi przy ulicy Paderewskiego i Cyniarskiej mają w założeniu rekompensować likwidację miejsc postojowych na Placu Wojska Polskiego, w związku z jego rewitalizacją.
Kolejnym krokiem w celu poprawy sytuacji parkingowej w mieście było oddanie do użytku parkingu przy Błoniach, przy ul. Karola Krausa i Ignacego Krasickiego oraz parkingu w centrum Wapienicy przy szkole podstawowej. W najbliższym czasie planuje się również utworzenie ogólnodostępnych miejsc parkingowych wzdłuż ul. Pocztowej Jednocześnie informuję, iż w ścisłym centrum naszego miasta, na obszarze którego funkcjonuje strefa płatnego parkowania, z uwagi na jego zwartą zabudowę często o charakterze zabytkowym, nie ma aktualnie możliwości budowy nowych parkingów. W obszarze tym do dyspozycji kierowców pozostają miejsca postojowe utworzone w pasie drogowym dróg publicznych, których liczba, z uwagi na powyższe uwarunkowania, jest ograniczona. W tej sytuacji jedyną skuteczną, powszechnie stosowaną w strefach płatnego parkowania metodą pozwalająca na ograniczenie wysokiego popytu na miejsca parkingowe w tym obszarze (co związane jest m.in. z lokalizacją w tym rejonie wielu obiektów użyteczności publicznej, urzędów, instytucji oraz podmiotów gospodarczych) jest propozycja podwyższenia opłat za postój. Pragnę podkreślić, że od momentu utworzenia w 2015 r. strefy płatnego parkowania w BielskuBiałej, ich wysokość nie była zmieniana. Jednocześnie, planowana zmiana wysokości opłat za parkowanie w przedmiotowej strefie ma na celu ograniczenie ruchu w tym rejonie miasta poprzez skłonienie części kierowców do rezygnacji z przemieszczania się pojazdem na rzecz alternatywnych środków transportu - pisze w odpowiedzi radnemu Wiceprezydent Przemysław Kamiński.
W odpowiedzi można przeczytać, że podwyższenie opłat w strefie płatnego parkowania jest uzasadnione i przez to przyczyni się do większej rotacji pojazdów na zajętych miejscach parkingowych.
Pozwoli to również ograniczyć częste i jałowe przejazdy pojazdów w poszukiwaniu wolnych miejsc parkingowych i zredukować towarzyszącą temu zjawisku nadmierną emisję hałasu i spalin - czytamy dalej w odpowiedzi na interpelację radnego.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie