
Według statystyk kierowcy powyżej 60 roku życia powodują najmniej wypadków, za największą ich ilość odpowiedzialni są natomiast najmłodsi kierowcy, w wieku do 24 roku życia. Eksperci wskazują jednak, że na taką statystykę ma wpływ nie tylko spore doświadczenie i ostrożność najstarszych kierowców, ale również fakt, że seniorzy dużo rzadziej siadają za kółkiem i w dużej mierze korzystają z samochodu okazjonalnie i na krótkich, dobrze im znanych trasach.
Ponieważ z wiekiem pogarsza się wzrok i czas reakcji, bardzo często poruszana jest kwestia ewentualnego ograniczenia uprawnień do kierowania najstarszym kierowcom. Temat ten pojawił się ostatnio również w Komisji Europejskiej, która zaproponowała wprowadzenie przepisów, które zobowiązywałyby kierowców powyżej 70 roku życia do przeprowadzania badań, na podstawie których ich uprawnienia byłyby przedłużane lub anulowane. Pomysł zbiera bardzo skrajne opinie, część z nich wskazuje, że jest on przejawem dyskryminacji ze względu na wiek, inne podkreślają, że w związku z coraz szybciej postępującym starzeniem się społeczeństwa jak najbardziej powinno uregulować się tę kwestię.
Foto: Canva
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie