Reklama

Odzież z nadrukiem - co warto wiedzieć na jej temat?

01/04/2020 10:27

Walentynki, urodziny, Święta Bożego Narodzenia - okazji na dawanie bliskim osobom upominków jest co niemiara. Gdyby zastanowić się, który z prezentów jest najbardziej uniwersalny i sprawdziłby się w każdej z nich, natychmiast na myśl przyszłaby odzież z nadrukiem. Jest to coś łączącego funkcjonalność (w końcu można ją nosić na co dzień, nie trzeba odkładać jej do szafy) z aspektem personalizującym, pokazującym właśnie indywidualność konkretnej rzeczy. Co jednak trzeba wiedzieć na temat odzieży z nadrukiem? Jak powstaje i co najczęściej kupują Polacy właśnie w jej kontekście? Czy wyłącznie osoby prywatne się w nią zaopatrują i czy służy ona wyłącznie prezentom? O tym wszystkim traktować będzie dzisiejszy wpis.

Jak powstaje odzież z nadrukiem?

Proces powstawania nadruku na odzieży przebiegać może na trzy sposoby, zależne zarówno od firmy, z której usług się korzysta (definiuje go sprzęt, jakim dysponuje), jak i tego, jaki jest zamierzony efekt oraz jaką ilość zadrukowanych produktów planuje się wyprodukować. Do owych sposobów zaliczyć można:

sitodruk bezpośredni, który stanowi najpopularniejszą i najtańszą, ale sprawdzającą się wyłącznie przy większych ilościach odzieży metodę. Wymaga ona od firmy podejmującej się jej zastosowania stworzenia specjalnej matrycy (to właśnie ona jest tutaj najdroższa i to za jej sprawą powinno się zamawiać większe ilości odzieży), za pośrednictwem której farba jest przetłaczana na gotowy produkt. Za pośrednictwem tej metody można stworzyć nawet najbardziej skomplikowane nadruki z nakładającymi się na siebie kolorami;

druk transferowy, którego podejmuje się za pośrednictwem papieru transferowego. Najczęściej stosuje się go na niewielkich gabarytowo, ale trudnych do zadrukowania innym sposobem produktach - dobrze utrwala barwnik i jest odporny na działanie wysokich temperatur, jednak nie należy do najtańszych;

druk sublimacyjny - jeden z popularniejszych, dający największą swobodę w doborze tego, co chce się nadrukować - można go wykorzystać chociażby do przeniesienia fotografii na odzież. W odpowiednich warunkach ciało stałe przechodzi w stan gazowy, barwiąc tym samym ubranie na z góry określony kolor.

Oczywiście z perspektywy klienta docelowego, który liczy na efekt, dobór sposobu nie miałby znaczenia, gdyby nie różnice cenowe. Sitodruk jest tutaj najdroższy dla osób podchodzących do tego detalicznie, a najtańszy - dla firm i tych, którzy planują zadrukowanie mnóstwa elementów odzieży.

  Najpopularniejsze rodzaje odzieży z nadrukiem - co najczęściej się zadrukowuje?

Większość ludzi odzież z nadrukiem kojarzy wyłącznie z koszulkami polo i T-shirt. Rzeczywiście, to one tutaj królują i cieszą się zdecydowanie największym zainteresowaniem. One też wydają się być czymś najbardziej uniwersalnym. Nie oznacza to jednak, że wyłącznie je można zadrukować. Branża poszła bowiem do przodu, a współcześnie można zadrukować niemal każdy element garderoby.

Zaraz za wspomnianymi koszulkami w rankingach popularności królują również bluzy. Drukować można również na szalikach (to coś bardzo popularnego wśród klubów piłkarskich i zwolenników dowolnych sportów), czapkach (z daszkiem oraz zimowych) czy na strojach sportowych. Zadrukować można również wszelkiego rodzaju chusty, kapelusze, kominy oraz maseczki, bardzo popularne z uwagi na specyfikę współczesnych czasów.

Kto najczęściej korzysta z usługi zadrukowywania odzieży?

Prawdą jest, że na zadrukowanie niemal dowolnego elementu odzieży może się zdecydować każdy - ta rzeczywiście znajduje swoich zwolenników wśród osób prywatnych, które zazwyczaj zaopatrują się w nią okazjonalnie. Czy to robiąc prezent bliskiej osobie, czy też postanawiając wykonać sobie samym coś spersonalizowanego. Tak naprawdę jednak firmy zajmujące się nadrukiem na odzieży największy zarobek odnotowują obsługując wszelkiego rodzaju firmy.

Większość firm w odzież z nadrukiem inwestuje w celach czysto marketingowych - sprawdza się ona na tym polu wyśmienicie. W przeciwieństwie do ulotek, które wyparła, jest formą reklamy bardzo popularną i pożądaną wśród odbiorców. Podczas gdy większość z nich wyrzuci ulotkę niemal bezpośrednio po jej otrzymaniu, rzadko zdarza się to w przypadku odzieży. W odzież z nadrukiem zaopatrują się również kluby sportowe - zwłaszcza te prowadzące kącik kibica i odsprzedające je swoim fanom. One też najchętniej sięgają po spersonalizowane elementy odzieży sportowej, kominy, kominiarki oraz przede wszystkim szaliki.

Odzież z nadrukiem znajduje swoich nabywców również w firmach niechcących się reklamować, ale potrzebujących firmowych strojów dla swoich pracowników. Choć nie każdy o tym wie, zadrukować można nawet kamizelki odblaskowe, ale też polary czy mniej standardowe części garderoby.

Podsumowanie

Odzież z nadrukiem już od dłuższego czasu cieszy się niesamowicie dużą popularnością. Wynika to przede wszystkim z faktu, że można ją dowolnie dostosować do własnych potrzeb - niezależnie od tego, czy kupuje się ją dla siebie, czy też ma się zamiar obdarować nią bliską osobę. Jest tania, powstaje bardzo szybko, a w dodatku sprawdza się zarówno w zastosowaniu czysto prywatnym, jak i firmowym.

Materiał Partnera

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do