
2 tys. książeczek trafi do dzieci objętych edukacją wczesnoszkolną szkół podstawowych z terenu tzw. aglomeracji Skoczów – czyli z gminy Skoczów, Brenna i częściowo Ustronia oraz z miejscowości Simoradz w gminie Dębowiec. Z całego tego obszaru ścieki płyną do miejskiej oczyszczalni ścieków w Skoczowie.
- Jest to ciekawie, w prosty sposób opowiedziana historia Listka, który jest naszym przewodnikiem po ścieżce edukacyjno-ekologicznej oczyszczalni. Opowieść zaczyna się od tego jak Listek poprzez sieć kanalizacyjną trafia do Dziwnej Pralni Brudnej Wody, jak bohaterowie książeczki nazwali oczyszczalnię ścieków. W przystępny dla najmłodszych sposób pokazane są procesy dzięki którym ścieki znów staja się wodą, zwracając przy tym uwagę na problemy wynikające z nieprawidłowego korzystaniu z kanalizacji. Wyjaśniamy, jakie skutki wywołuje np.wprowadzanie wód deszczowych do kanalizacji czy wrzucania śmieci do ubikacji. Chcemy przez to wykształcić w najmłodszych właściwe postawy związane z naszym bytowaniem, z gospodarką ściekową. – wyjaśnia Beata Halama, prezes zarządu spółki - Książeczki będzie rozdawać sympatyczna, firmowa maskotka i zarazem główny bohater bajki.
Partnerem akcji jest Stowarzyszenie Eksploatatorów Obiektów Gospodarki Wodno – Ściekowej którego członkiem jest również Miejska Spółka SKO-EKO Sp. z o.o.
Kolejnym elementem kampanii będą ulotki i naklejki z informacją, czego nie należy wrzucać do kanalizacji sanitarnej. Tutaj, zarówno dla dzieci jak i dorosłych, publikowany będzie utwór pod tytułem „Sedes to nie kosz na śmieci. Rysunkowy poradnik użytkownika toalet”.
- Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. na zasadzie użyczenia zezwoliło nam na publikację utworu do celów edukacyjnych. Tym samym przyłączamy się do ich akcji promującej zasady właściwego korzystania z kanalizacji sanitarnej, poprzez zabawne rysunki na których skojarzenia są wesołe, ciekawe, a jednocześnie pouczające. Naklejki chcemy umieścić w toaletach w szkołach oraz w miejscach użyteczności publicznej, natomiast ulotki dołączone zostaną do lokalnych czasopism. Czasem popełniamy błędy, co wynika z niewiedzy, złych nawyków. Chcemy przekazać, jak niewłaściwe korzystanie z kanalizacji przekłada się również na koszty, na cenę ścieków – podkreśla Beata Halama.
Koszt projektu to ponad 20 tys. zł, z czego ponad 15 tys. zł Spółka pozyskała z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Akcja prowadzona jest od maja, jej zakończenie planowane jest na jesień.
Info: UM Skoczów
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie