Reklama

Listek bawi i uczy, czyli o kanalizacji troszkę inaczej

16/05/2016 22:33

Miejska Spółka SKO-EKO Sp. z o.o.  stawia na profilaktykę i edukację. Nie od dziś wiadomo, że czego Jaś się nie nauczył tego Jan nie będzie wiedział. Stąd to właśnie dla najmłodszych wydano bajkę pt. „Listka przygody w Dziwnej Pralni Brudnej Wody”.

2 tys. książeczek  trafi  do dzieci objętych edukacją wczesnoszkolną szkół podstawowych z terenu tzw. aglomeracji Skoczów – czyli z gminy Skoczów, Brenna i częściowo Ustronia oraz z miejscowości Simoradz w gminie Dębowiec. Z całego tego obszaru ścieki płyną do miejskiej oczyszczalni ścieków w Skoczowie.

-  Jest to ciekawie, w prosty sposób opowiedziana historia Listka, który jest naszym przewodnikiem po ścieżce edukacyjno-ekologicznej oczyszczalni. Opowieść zaczyna się od tego jak Listek poprzez sieć kanalizacyjną trafia do Dziwnej Pralni Brudnej Wody, jak bohaterowie książeczki nazwali oczyszczalnię ścieków.  W przystępny dla najmłodszych sposób pokazane są procesy dzięki którym ścieki znów staja się wodą, zwracając przy tym uwagę na problemy wynikające z nieprawidłowego korzystaniu z kanalizacji. Wyjaśniamy, jakie skutki wywołuje np.wprowadzanie wód deszczowych do kanalizacji czy wrzucania śmieci do ubikacji. Chcemy przez to wykształcić w najmłodszych właściwe postawy związane z naszym bytowaniem, z gospodarką ściekową. – wyjaśnia Beata Halama, prezes zarządu spółki - Książeczki będzie rozdawać sympatyczna, firmowa maskotka i zarazem główny bohater bajki.

Partnerem akcji jest  Stowarzyszenie Eksploatatorów Obiektów Gospodarki Wodno – Ściekowej którego członkiem jest również Miejska Spółka SKO-EKO Sp. z o.o.

Kolejnym elementem kampanii będą ulotki i naklejki z informacją, czego nie należy wrzucać do kanalizacji sanitarnej. Tutaj, zarówno dla dzieci  jak i dorosłych, publikowany będzie utwór pod tytułem „Sedes to nie kosz na śmieci. Rysunkowy poradnik użytkownika toalet”.

- Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. na zasadzie użyczenia zezwoliło nam na publikację utworu do celów edukacyjnych. Tym samym przyłączamy się do ich akcji promującej zasady właściwego korzystania z kanalizacji sanitarnej, poprzez zabawne rysunki na których skojarzenia są wesołe, ciekawe, a jednocześnie pouczające. Naklejki chcemy umieścić w toaletach w szkołach oraz w miejscach użyteczności publicznej, natomiast ulotki dołączone zostaną do lokalnych czasopism. Czasem popełniamy błędy, co wynika z niewiedzy, złych nawyków. Chcemy przekazać, jak niewłaściwe korzystanie z kanalizacji przekłada się również na koszty, na cenę ścieków – podkreśla Beata Halama.

Koszt projektu to ponad 20 tys. zł, z czego ponad 15 tys. zł Spółka pozyskała z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Akcja prowadzona jest od maja, jej zakończenie planowane jest na jesień.

Info: UM Skoczów

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do