
Teatr Polski w Bielsku-Białej czuje się zobowiązany nawiązać do obecnej krytycznej sytuacji dotyczącej zmian klimatycznych i planu wycinki drzew. Widok po wycince jest przygnębiający.
Katastrofa klimatyczna
ONZ w tym roku zaprezentowało druzgocący raport na temat KATASTROFY KLIMATYCZNEJ. Musimy przedsięwziąć kroki, aby zminimalizować skutki KATASTROFY, które będą coraz bardziej widoczne i dotkliwe dla nas - mieszkańców Europy jak i całego świata.
Jako instytucja zobowiązujemy się do ograniczenia zużycia papieru i ograniczenia produkcji materiałów reklamowych. Od przyszłego sezonu planujemy wdrożyć politykę zrównoważonego rozwoju, która zapewni lepsze gospodarowanie surowcami naturalnymi. Planujemy również nasadzenia drzew na terenie teatru, będziemy się również starać o nasadzenia na terenach miejskich w okolicy teatru.
PKP PLK S.A. planuje wycinkę drzew wzdłuż linii kolejowej 139 biegnącej przez centrum miasta. Nasze miasto przez najbliższe 100 lat nie odrobi straty, jaka zostanie wyrządzona przez te działania (podejmowane zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej).
Suche fakty:
Planowane jest wycięcie 250 drzew.
Przez wycięcie drzew podniesie się temperatura w centrum Bielska-Białej.
Jeden duży buk produkuje tyle tlenu, co mniej więcej tysiąc siedemset małych, 10-letnich buków.
Wycięcie drzew spowoduje podniesienie się poziomu hałasu w centrum miasta.
Usunięcie drzew może doprowadzić do osuwisk w centrum, przez co zagrożony jest budynek teatru.
Wycinka odkryje fasady kamienic i bloków, które nie są atrakcyjne wizualnie.
Sprzeciwiamy się wycince drzew w centrum Bielska-Białej. Wizualizacje dołączone do tej aktualności obrazują, jak może wyglądać teren po wycince.
źródło i foto Teatr Polski w Bielsku-Białej
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dziś się przeszedłem i sprawdziłem, czy istnieje możliwość zabudowy drugiego toru w tunelu - na oko tak, ale poza tunelem już nie bez znacznej przebudowy okolic teatru. Skrajnia kolejowa dla zabudowy drugiego drugiego toru, byłaby minimalna lub nawet byłaby naruszona, a to powoduje ruch tzw. manewrowy czyli z ograniczoną prędkością z zachowaniem szczególnej ostrożności itd. Pytanie zatem czy to ma sens. Podobnie jak zwiększanie prędkości pociągów w centrum miasta. Jeżeli to jest celem PLK, być może powinno rozważyć budowę nowej linii poza granicami centrum miasta. Linia kolejowa przez Bielsko-Białą była wybudowana w innych realiach, jej prowadzenie i obecne funkcjonowanie w granicach ścisłego centrum wiąże się z pewnymi implikacjami zarówno dla kolei jak i mieszkańców. Przez dziesiątki lat zostałą wypracowana równowaga, którą obecnie PLK stara się naruszyć. Rozumiem, niedogodności związane z użytkowaniem torowiska, zagrożeniami, które niosą spadające gałęzie itd. ale niestety to są skutki takiego prowadzenia torowiska. Przez ostatnie 30 lat skutecznie pozbywaliśmy się zieleni wysokiej i średniej z miast, szczególnie w ostatnich 3-4 latach wycinając je przy drogach, torowiskach, na osiedlach, jak również nadmiernie zabudowując centra miast. Efekty tych działań zaczynamy już zauważać, odczuwać a pełne konsekwencje zapewne moje pokolenie 40-50 latków odczuje w trakcie przechodzenia na emeryturę, kiedy będzie się prosić o odrobinę cienia przy wycieczce do miasta, o efektach dla naszych dzieci i wnuków, które coraz częściej zapadają na różne alergie nie wspominając.
pewnie, a dworzec kolejowy wybudować w polu daleko od ludzkich siedzib toż to czysty Ionesco
A jak chleb będzie kosztował 50 zł a kiełbasa 100 to co będziesz jeść?
Ferdek powinien wrócić do szkoły i odrobić lekcję dotyczącą biologi starych drzew i ich roli w środowisku. Tym bardziej, współczesnym środowisku, gdzie pietruszka już kosztuje 20 zł. Jak chleb będzie kosztował 50 zł., podziękujesz Bogu, za stare drzewo z robakami, które można zjeść.
W Czechowicach też budowano drugi tor? Realia są takie, że bezmyślność i głupota doprowadzi do tego, że chleb będzie kosztował 50 zł. Autor postu powinien chociaż odrobinę zainteresować się wiedzą naukową na temat kształtowania nowoczesnych miast i zmianami klimatu. Wielbicielom betonowych pustyń przypominamy, że jest ich wiele w pasie zwrotnikowym. Zawsze można się przenieść, do takiego np. Kairu.
Drzewa zostaną wycięte w związku z planowaną budową drugiego toru pod tunelem i to jest nieuniknione. Byłoby super gdyby pożal się Boże dziennikarze przed podjęciem nośnego tematu wykazali odrobinę zainteresowania realiami.
Drzew powinno być jak najwięcej. Budynki, drogi, tory, skwery powinny być ocienione drzewami. Bez drzew zginiemy.
Tych drzew nie zasadzono wczoraj ani tory nie są dzisiejsze. Logika twoja mocno odbiega od normalności, popracuj nad nią. Stan drzew należy ocenić i mamy ekspertów od tego. Gałęzie spadające na torowisko lub drogę to element jak najbardziej normalny. Drzewa bez człowieka mogą żyć ale człowiek bez drzew nie. Element estetyczny i ekologiczny jest bardzo ważny i powinien być brany pod uwagę mimo rozporządzenia. Łatwo jest zniszczyć, dużo trudniej coś stworzyć
Wycinać stare spruchniałe drzewa , to jest gniazdo robactwa i kleszczy , gałęzie leca na auta i tory i drzewa się przewracają ze starości Po wycince drzew będzie widoczny bazjel i tego ludzie się boją i sa przeciw wycince
Nie powinny być, bo ty nie jeździsz pociągiem. Jakie to Polskie widzieć tylko siebie
A JAK DRZEWO NA TORY ALBO NA DROGĘ RUNIE TO WTEDY BĘDZIE OK?
Na aborcję MZA w twoim przypadku za późno
O ile nie mam problemu z wycinaniem drzew stanowiących realne zagrożenie to akurat wycinanie tych konkretnych drzew to jest totalny absurd!!! I należy zrobić wszystko aby do tego nie dopuścić.
a w jaki sposób ludzie mili by się pociągiem dostawa do centrum miasta?
Tory nie powinny być w centrum miasta. Tyle w temacie
Drzewa winny być sadzone z daleka od torów i dróg i tyle w temacie logiki.