Reklama

Krajobraz po wycince - Mocny obraz ze strony bielskiego teatru

05/07/2019 08:41

Teatr Polski w Bielsku-Białej czuje się zobowiązany nawiązać do obecnej krytycznej sytuacji dotyczącej zmian klimatycznych i planu wycinki drzew. Widok po wycince jest przygnębiający.

 
Katastrofa klimatyczna 


ONZ w tym roku zaprezentowało druzgocący raport na temat KATASTROFY KLIMATYCZNEJ. Musimy przedsięwziąć kroki, aby zminimalizować skutki KATASTROFY, które będą coraz bardziej widoczne i dotkliwe dla nas - mieszkańców Europy jak i całego świata. 

 

 

Zrównoważony rozwój


Jako instytucja zobowiązujemy się do ograniczenia zużycia papieru i ograniczenia produkcji materiałów reklamowych. Od przyszłego sezonu planujemy wdrożyć politykę zrównoważonego rozwoju, która zapewni lepsze gospodarowanie surowcami naturalnymi. Planujemy również nasadzenia drzew na terenie teatru, będziemy się również starać o nasadzenia na terenach miejskich w okolicy teatru. 

 

 

Wycinka drzew (PKP Polskie Linie Kolejowe)


PKP PLK S.A. planuje wycinkę drzew wzdłuż linii kolejowej 139 biegnącej przez centrum miasta. Nasze miasto przez najbliższe 100 lat nie odrobi straty, jaka zostanie wyrządzona przez te działania (podejmowane zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej).
 

Suche fakty:

Planowane jest wycięcie 250 drzew.
Przez wycięcie drzew podniesie się temperatura w centrum Bielska-Białej.
Jeden duży buk produkuje tyle tlenu, co mniej więcej tysiąc siedemset małych, 10-letnich buków.
Wycięcie drzew spowoduje podniesienie się poziomu hałasu w centrum miasta.
Usunięcie drzew może doprowadzić do osuwisk w centrum, przez co zagrożony jest budynek teatru. 
Wycinka odkryje fasady kamienic i bloków, które nie są atrakcyjne wizualnie. 

Sprzeciwiamy się wycince drzew w centrum Bielska-Białej. Wizualizacje dołączone do tej aktualności obrazują, jak może wyglądać teren po wycince. 

 







źródło i foto Teatr Polski w Bielsku-Białej

 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Projektant - niezalogowany 2019-07-08 21:46:09

    Dziś się przeszedłem i sprawdziłem, czy istnieje możliwość zabudowy drugiego toru w tunelu - na oko tak, ale poza tunelem już nie bez znacznej przebudowy okolic teatru. Skrajnia kolejowa dla zabudowy drugiego drugiego toru, byłaby minimalna lub nawet byłaby naruszona, a to powoduje ruch tzw. manewrowy czyli z ograniczoną prędkością z zachowaniem szczególnej ostrożności itd. Pytanie zatem czy to ma sens. Podobnie jak zwiększanie prędkości pociągów w centrum miasta. Jeżeli to jest celem PLK, być może powinno rozważyć budowę nowej linii poza granicami centrum miasta. Linia kolejowa przez Bielsko-Białą była wybudowana w innych realiach, jej prowadzenie i obecne funkcjonowanie w granicach ścisłego centrum wiąże się z pewnymi implikacjami zarówno dla kolei jak i mieszkańców. Przez dziesiątki lat zostałą wypracowana równowaga, którą obecnie PLK stara się naruszyć. Rozumiem, niedogodności związane z użytkowaniem torowiska, zagrożeniami, które niosą spadające gałęzie itd. ale niestety to są skutki takiego prowadzenia torowiska. Przez ostatnie 30 lat skutecznie pozbywaliśmy się zieleni wysokiej i średniej z miast, szczególnie w ostatnich 3-4 latach wycinając je przy drogach, torowiskach, na osiedlach, jak również nadmiernie zabudowując centra miast. Efekty tych działań zaczynamy już zauważać, odczuwać a pełne konsekwencje zapewne moje pokolenie 40-50 latków odczuje w trakcie przechodzenia na emeryturę, kiedy będzie się prosić o odrobinę cienia przy wycieczce do miasta, o efektach dla naszych dzieci i wnuków, które coraz częściej zapadają na różne alergie nie wspominając.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    123 - niezalogowany 2019-07-08 16:12:56

    pewnie, a dworzec kolejowy wybudować w polu daleko od ludzkich siedzib toż to czysty Ionesco

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    lp - niezalogowany 2019-07-08 07:53:24

    A jak chleb będzie kosztował 50 zł a kiełbasa 100 to co będziesz jeść?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    lp - niezalogowany 2019-07-08 07:52:57

    Ferdek powinien wrócić do szkoły i odrobić lekcję dotyczącą biologi starych drzew i ich roli w środowisku. Tym bardziej, współczesnym środowisku, gdzie pietruszka już kosztuje 20 zł. Jak chleb będzie kosztował 50 zł., podziękujesz Bogu, za stare drzewo z robakami, które można zjeść.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    lp - niezalogowany 2019-07-08 07:50:44

    W Czechowicach też budowano drugi tor? Realia są takie, że bezmyślność i głupota doprowadzi do tego, że chleb będzie kosztował 50 zł. Autor postu powinien chociaż odrobinę zainteresować się wiedzą naukową na temat kształtowania nowoczesnych miast i zmianami klimatu. Wielbicielom betonowych pustyń przypominamy, że jest ich wiele w pasie zwrotnikowym. Zawsze można się przenieść, do takiego np. Kairu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    xxx - niezalogowany 2019-07-07 20:52:04

    Drzewa zostaną wycięte w związku z planowaną budową drugiego toru pod tunelem i to jest nieuniknione. Byłoby super gdyby pożal się Boże dziennikarze przed podjęciem nośnego tematu wykazali odrobinę zainteresowania realiami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mi - niezalogowany 2019-07-07 01:29:19

    Drzew powinno być jak najwięcej. Budynki, drogi, tory, skwery powinny być ocienione drzewami. Bez drzew zginiemy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ge0 - niezalogowany 2019-07-06 22:18:28

    Tych drzew nie zasadzono wczoraj ani tory nie są dzisiejsze. Logika twoja mocno odbiega od normalności, popracuj nad nią. Stan drzew należy ocenić i mamy ekspertów od tego. Gałęzie spadające na torowisko lub drogę to element jak najbardziej normalny. Drzewa bez człowieka mogą żyć ale człowiek bez drzew nie. Element estetyczny i ekologiczny jest bardzo ważny i powinien być brany pod uwagę mimo rozporządzenia. Łatwo jest zniszczyć, dużo trudniej coś stworzyć

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ferdek - niezalogowany 2019-07-05 21:05:32

    Wycinać stare spruchniałe drzewa , to jest gniazdo robactwa i kleszczy , gałęzie leca na auta i tory i drzewa się przewracają ze starości Po wycince drzew będzie widoczny bazjel i tego ludzie się boją i sa przeciw wycince

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    anty Szpoku - niezalogowany 2019-07-05 16:40:49

    Nie powinny być, bo ty nie jeździsz pociągiem. Jakie to Polskie widzieć tylko siebie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    A - niezalogowany 2019-07-05 14:02:42

    A JAK DRZEWO NA TORY ALBO NA DROGĘ RUNIE TO WTEDY BĘDZIE OK?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dziadek56 - niezalogowany 2019-07-05 11:38:46

    Na aborcję MZA w twoim przypadku za późno

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zBB - niezalogowany 2019-07-05 10:34:11

    O ile nie mam problemu z wycinaniem drzew stanowiących realne zagrożenie to akurat wycinanie tych konkretnych drzew to jest totalny absurd!!! I należy zrobić wszystko aby do tego nie dopuścić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ewa - niezalogowany 2019-07-05 09:52:31

    a w jaki sposób ludzie mili by się pociągiem dostawa do centrum miasta?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Szpoku - niezalogowany 2019-07-05 08:55:40

    Tory nie powinny być w centrum miasta. Tyle w temacie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MZA - niezalogowany 2019-07-05 08:46:33

    Drzewa winny być sadzone z daleka od torów i dróg i tyle w temacie logiki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do