Reklama

Nowa droga tunelem do Szczyrku przez Skrzyczne

03/10/2015 13:56

Dojazd do Szczyrku zawsze był największą bolączką turystów, mieszkańców i władz. Miasto aspirujące do roli ważnego zimowego kurortu, od dawna nie radzi sobie z korkami w trakcie sezonu narciarskiego. Realizowane obecnie inwestycje w zakresie infrastruktury narciarskiej i turystycznej przyciągną jeszcze większe rzesze turystów, którzy będą zmuszeni jechać jedyną drogą od Bielska-Białej, ewentualnie przedzierać się przez Biały Krzyż od strony Wisły.


Szansa dla Szczyrku pojawiła się wraz z ukończeniem drogi ekspresowej s69 Bielsko-Żywiec. Powstało już kilka projektów połączenia Szczyrku z ekspresówką. Jeden z nich zakładał poprowadzenie nowej drogi od węzła w Buczkowicach do granicy Szczyrku do 2018 roku, jednak porzucono ten plan w związku z bardzo wysokimi kosztami odkupu domów i terenów od prywatnych właścicieli, który byłby niezbędny dla wykonania inwestycji.

W ostatnich dniach zrobiło się głośno o nowym pomyśle, który proponuje budowę drogi od zjazdu z ekspresówki w Łodygowicach, pomiędzy Godziszką a Słotwiną, do Szczyrku. Część tej trasy  pokonywany byłby przez masyw Skrzycznego 6 km tunelem, którego wyjazd w Szczyrku znajdowałby się w okolicy stoku Golgoty.

Koszty takiej inwestycji wyniosłyby około miliarda złotych, ale jak twierdzą w szczyrkowskim magistracie, skoro miasto pod wpływem słowackich inwestycji będzie mogło rywalizować nawet z Zakopanem, będzie potrzebowało nowoczesnej drogi, dlatego jest to pomysł wart rozważenia.

Nowa droga i tunel są tylko jednym z pomysłów, ponieważ nie ma dotąd żadnego projektu na jego sfinansowanie w planach inwestycji drogowych na najbliższe lata.

Jak dotąd najdłuższym polskim tunelem drogowym jest ten znajdujący się w Warszawie i liczący niecały kilometr, dłuższe obiekty można znaleźć w Alpach, dlatego sześciokilometrowy tunel szczyrkowski byłby pionierskim rozwiązaniem drogowym w skali naszego kraju.

 

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Wojtek - niezalogowany 2017-05-15 14:50:00

    Nie lepiej było by połączyć dzielnice biła z brenną stworzyło by to doskonałe połączenie ze skoczowem i ustroniem i sprawiło że Brenna jako zapomniany kurort narciarski mógłby razem ze Szczyrkiem stworzyć ogromną atrakcje turystyczne. W dodatku nie można zapominać że dzielnica biła na bieżąco się rozwija i pojawiają się w niej takie stoki jak Beskid Sport Arena. Sygnalizacja świetlna która powstała w centrum przystosowała wieksza ilość turystów na sprawny przejazd z biłej do centrum Pozdrawiam Wojtek

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wojciech Pluskiewicz - niezalogowany 2016-04-10 12:59:38

    Mogę się w kwestii wypowiedzieć, gdyż jestem pomysłodawcą powstania tunelu do Szczyrku. W stworzeniu wersji koncepcyjnej przebiegu tunelu, który ma się kończyć w pobliżu tzw. parkingu Kowalskiego a nie na Solisku brało udział więcej osób, fachowców w branży drogowej i architektów. Nikt nie twierdzi, że sprawa jest łatwa do realizacji. Ale czy nie warto połączyć wysiłków i spróbować podjąć próbę by stworzyć takie połączenie dawnej i - mam nadzieję - ponownie zimowej stolicy Polski, Szczyrku z resztą kraju? Ta inwestycja może służyć setkom tysięcy miłośnikom narciarstwa przez pokolenia. Poza tym tunel to może być kołem zamachowym rozwoju całego Podbeskidzia i ściągnąć tu wielu inwestorów. W skali kraju wydatek rzędu miliarda złotych nie jest duży, gdyż taka inwestycja musi mieć skalę krajową. Jeśli dojazd do Szczyrku nie powstanie sens rozbudowy ośrodka narciarskiego w tej miejscowości jest w mojej opinii mocno wątpliwy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ebielsko - niezalogowany 2015-10-03 21:54:37

    Nie zapominajmy o tunelu w Laikach 678 m :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do